rententan bulan madu......

2.july spt yg sudah lama dirancang.flight menuju ke kl berlepas pada waktu 9.00 pagi.
spt biasa..penerbangan kapal terbang tiket murah..seharusnya "delay" beberapa minute sebelum berlepas..
dan kami sampai di LCCT jam 10.00 pagi klu tak silap saya..terus menuju ke food garden utk mencr sesuap nasi..perut dh berkeroncong giler masa tu.sementara menanti nk check in kami pekena dulu sepinggan nasi..sekitar jam 11.00 kami msk check in dan menuju ke balai berlepas dlm negeri..flight kl-langkawi berlepas sekitar jam 12.15..jugak delay selama 15min..
setibanya di lapangan terbang antarabangsa langkawi..anak kaki kpd pemilik syarikat sewa kenderaan dh pun smp menanti kami..kami menyewa utk 4hr kami berada di sana..harga pun takderla mahal sgt, kemungkinan disebabkan time kami berhoneymoon nie bukan musim cuti skolah..slps dr itu
tepat jam 2.00 kami sudah samapai di Hotel Holiday Villa & Spa Resort Langkawi.4* klu tak silap hotel tu..so menginap di situ utk 3mlm 4hr..berikut merupakan rentetan singkat kami di sana

day1
pagi-pagi tak kemana..just pg ke tepi pantai utk berposim2..hampir petang baru kuar..menuju ke pekan kuah..sb nk masuk langkaw parade jek sebenarnye..oleh kerana en.hubby nk sgt tgk cite Transformer..pkl 9mlm cter dh tamat..terus balik menuju ke pantai cenang..lupe dh singgah ape nama kedai tu..niat di hati nk makan ikan bakar..tp hampeh..ikan tgal 2,3ekor je..terus terbantut niat nk makan..just suh owang tu bakar sotong.rupanya chef tu grilled sotong..lg terbantut selera nk makan..so en.hubby aje yg menjamu ala-ala italian food..naseb baik ptg td dh menjamu sebelum menonton wayang..

day2
lps abis breakfast..lepak2 di tepian kolam aje..en.hubby aje yg berswimming.sy tak panda berenang oke..hehe..kemudian bersiap-siap ke pekan kuah again..kali ini sy kuar utk membeli belah..uh..tersgtla seronokk.brg yg dihajati akhirnya tercapaii jg utk beli.then ke dataran Helang..klu tak ke sini mmg tak sah..walaupun cuaca agak pns terik..sy dan en.hubby tetap pergi utk mengambil gmbr..huuhu..kenangan lah katakan..
kemudian sambung shoppim dan sebelum pulang ke resort, sy dan en.hubby menyinggah di padang mat sirat sekitar airport langkawi utk menjamu perut sekali lagi....walaupun dh makan thari di pekan kuah.sy pekena laksa langkawi dan juga air teh bunga manakala en.hubby menjamu rojak pasembur dan jugak air cendol pulut..uh tersgtla kenyang..
kembali ke hotel..sekitar senja turun menikmati udara pantai...dan pada malamnye pula..sy dan en.hubby pergi mencari restoran ikan bakar..nasibla jmp jgk kedai..bapak udang,sotong, ketam.ikan bakar sumenya kami bedall.huuhu..makanan pun sodap-sodap setimpal jugak dengan harganya ;p

day3

mcm mana plak....okehla dah tak larat plak aku nk sambung cter nie..hehe.tgu jekla episod seterusnya..kite layan dulu gmbr-gmbr yang diambil sepanjang berada di sana....