BERJAYA?HARUS TANAM SIFAT POSITIF..

HANIS HAIZI??yaaa..my blogger friend, my online friend..Siapa yang tak kenal dengan dengan die..Rasanya hampir semua bloggers kenal Hanis Haizi...Jutawan Muda CDM Hanis Haizi. Seorang businesswoman Multilevel yang berjaya. Dengan mengecapi income yang mencecah 6 angka sebulan..Happy & tumpang bangga dapat kenal secara tidak sengaja..

Kini beliau mampu memilik barangan berjenama koleksi kasut dan tas tangan jenama mewah bagi memenuhi hobinya.



Kami berbisness dalam cabang yang berbeza..Sangat2 seronok bila kita berjumpa & berkawan dengan orang yang sentiasa pandang ke depan..Harus tanamkan sifat positif dalam diri, nak berjaya kena cari kawan-kawan yang dah pun BERJAYA

Seperti diri saya sendiri, asalnya berbisness kecil-kecilan bermula 2008 sekadar hobi lama-kelamaan mula menjadi serius biler tengok income hari-hari masuk.

BAGAIMANA IA BERMULA??

Saya bermula berniaga secara atas talian ketika itu saya berumur 24 tahun secara suka-suka, sekadar nak menjana pendapatan sampingan sehinggalah sekarang saya sudah mempunyai kedai & lebih ke arah memperluaskan perniagaan :)

Ramai kawan-kawan yang nak buat bisness, nak income masuk setiap bulan tapi majoriti takut nak keluarkan modal, takut dengan risiko & berbagai2 alasan yang diberi..Habis macam mano tuwwwW??

Pokok pangal nak meniaga harus ada modal kak.Even nak meniaga kacang rebus kat tepi-tepi jalan tue..Nak jual kacang, mesti perlukan modal untuk beli kekacang tuw :)Tak gtuw eh..

MODAL?
Besar modal, besarlah margin untung..
Kecil modal, kecil lah margin untung..

RISIKO? - risiko rugi dalam perniagaaan tu memang dah jadi asam garam..Kalau takder risiko tak namanya bisness..Nak buat kerja apa sekalipun semua ada risIko.Sebab tu harus kena berani bilanya bermula nak buat sesuatu.

BERUSAHA + BERDOA

Dalam rajin berusaha, kasi up lagi dengan merajinkan diri berdoa pada Yang Maha Esa. Gabungkan kedua-duanya sekali.Insya Allah adalah ganjarannya nanti..Begitulah rezeki Allah..Yang penting jangan cepat mengalah & berputus asa.Selagi kite berusaha untuk mendapatkannya,selagi itulah ia tersedia untuk kita..Tapi satu benda yang perlu di ingat...kalau Allah swt dah beri kite rezeki yang lebih,, jangan lupa untuk menunaikan kewajipan berzakat :) selalu bersedekah & bermurah hati..Keraba semakin banyak kita memberi semakin dilipatganda rezeki untuk kite.."Itu pesan my mum"..Insya -Allah..

Apa yang penting Kita perlu berubah. Mulakan hari ini juga!

Buat bisness nak meringankan jugak beban en.suami.Sama-sama menolong,kita orang pompuan jangan asyik mengharapkan duet dari suami jek.Kena pandai-pandai cari side income sendiri..dapat extra income banyak ni memang best kan...jom la kita bantu keluarga kita.Atleast tak rasa terbeban dengan kos perbelanjaan masa kini...Monthly bil,,yuran nursery anak-anak..perbelanjaan rumah & mcm-mcm lagi..

NOW..
 
Alhamdulillah, apa yang diidamkan kebanyakannya dah dapat..Nak merasa designer handbag pun dah boleh merasa.Penat lelah usaha berbaloi bila dpt apa yang lama diidamkan ;)

Ni masa pergi Kl last month,, pergi Kl sempat nak amik handbag yang saya kirim dekat Hanis time die pergi Holland hari tu.Until now, saya dengan Hanis selalu jek keep update hal business & sembang2 pasal designer handbag..Die ada jgk ajak saya join marketing level business macam dia..tetapi kekangan masa buat saya lebih fokus dengan EVERLYNN sahaja.& Tumpuan saya buat masa ini ingin memperkenalkan EVERLYNN di seluruh Malaysia, Indonesia, Brunei & Singapore..





So, di sini saya nak mengalu-alukan bagi anda diluar sana yang nak komitted nak jadi wakil jualan/ pengedar EVERLYNN do contact me 019-9941176 atau boleh layari www.everlynn.net, nanti saya akan akan consult anda semua.Jangan takut small invest & low risk jek..Alhamdulillah yang mana dah jadi wakil jualan setakat nie semua ada perubahan & dah maju ke hadapan.Anda biler lagi kan :)

Untuk berjaya kita perlu ikut dan duplicate cara orang yang berjaya. Tuhan tidak mengubah kehidupan seseorang itu jika orang itu sendiri tidak berusaha untuk mengubahkanya.."

2 comments

Back to Top