mengidam ikan terubuk bakar......

semalam..balik rumah mama..banyak juga agenda semalam..dr kul 11.00pagi dah kuar ke bazar buluh kubu..mama dan sis in law mau shoppim tudung katanya..buat rayala tuw..hehe.aku bawa aje, aku tak membeli pun sb dah berlambak sgt tudung aku..spt biasa membeli tudung bawal di kedai member aku since skolah men.dh jd regular customer die pun..then aku ke kedai emas..hahaa..buat ape ke kedai emas?..takkan nak beraya pun kena beli jewellery baru..Eh, takla..beli bersebab..duet hantaran yang aku dapat tu buat pegi beli bende alah tu..dah menjadi satu kemestian bg orang2 kelantan..yelah...atleast ada juga satu sentimental value yg sgt berharga dengan duet hantaran dari suami tersayang.....pusing pny pusing..dengan jalan yg agak sesak juga..sampai ke rumah pun dh hampir kul 4 ptg..huhu..tersgtla penat..sb aku yg jd driver..oke bab yang paling sonok sebab apa yang aku nak makan die masak.paling seronok.sebab mengidam nak makan terubuk bakar tercapai..siap mama tapaukan ikan terubuk bakar buat aku bersahur pagi tadi.yela..lama dh tak rasa mama aku masak..memangla sodap hingga menjilat jari..ditambah pula semalam, juadah amatlah sodap dan istimewa.........kari ikan bawal + kerabu mangga + daging bakar cicah kicap pedas + dan juga ikan terubuk bakar sumbat serai...lagi-lagi pula ada cucur udang kegemaran kami sekeluarga..berselera betuii aku makan semalam. ;)
aktiviti last semalam.berterawih di rumah bersama keluarga semalam..my bro yg menjadi imam,kami semua mcm x larat nk kuar ke masjid..except my dad je yg tak join sama..sb die kuar solat terawih di masjid..apepun hajat nk makan ikan terubuk dah terlaksana okeh!!MISI BERJAYA..hehe..

2 comments

  1. kalo mengidam mintak cepat2...huhuhu..sure dpt...n boleh diusahakan...cian baby twin dlam perut tuh...heheheheh....dahsyat gak ngidam nyerr...baiti dulu mengidam "murtabak singapore" tuh tak nak kalah nak yang kat JB tau..hahahha..cian mak mertua kena balik JB beli...huhuhuhuhu

    ReplyDelete
  2. baiti :wah......baiknye mum in law die
    siap belikan yg jauh tuw
    he..tuwla kan..kadang2 isau gak,isau mulut nie nk mkn bende2 yg susah nak di cari

    ReplyDelete

Back to Top