Alahan Teruk

bermacam-macam alahan saya sepanjang hamil hampir 10minggu ni.
saya pasti bagi semua orang yang mengandung,, akan merasai dan mengalami pengalaman yang sama.sama ada alahan yang dihadapi sama atau tak..
teruk ataupun tidak bergantung pada diri individu tersebut...
berikut merupakan alahan-alahan yang saya alami sepanjang tempoh kehamilan ini..
mudahan masuk trimester ke 2....sy dh mula oke.
dan boleh menjalani kehidupan normal seperti biasa.... ;)


ALAHAN SAYA

1) tak boleh bau orang memasak..walaupun dok beratus meter jauhnye.
2) tak boleh masuk dapur,berdiri dpn sinki walhal membuka peti ais..(oh sgt meloyakan)
3) alah pada mandian yg sy selalu sy gunakan iaitu berjenis bauan "appricot" -menjemukan
4) tak boleh makan menjelang waktu petang,pasti saya akan muntahkan balik makanan tersebut
5) menjelang petang hingga ke lewat malam, saya mula mengalami pening kepala yg amat sgt..
6) saya tidak boleh menghidu perfume yang bau nya sama tiap-tiap hari. pelik bukan??
7) tak boleh minum susu...walaupun terpaksa memicit hidung ketika minum..pasti saya akan kuarkan balik selepas itu...


adeh.itulah perkara-perkara yang terpaksa saya lalui buat masa ini ;(

5 comments

  1. siannya lynna

    aritu adik aida katanya jupe lynna, dia kata nampak sangat letih huhu

    take care yeh!

    ReplyDelete
  2. yunk.. sbr jela..tp jgn terlalu ikutkn alah tu..susu tu penting..nnt bb x cukup kalsium pulak..xpe lynna.. susah2 dulu..nnt senang2 kemudian. am i rite?,. tc!

    ReplyDelete
  3. betui kin...
    mmg takleh nk ckp
    letih tu perkara biasa
    yg tak tahan tang muntah gn pening kpala
    ya Allah.nk keje pun susah

    ReplyDelete
  4. aida : yep..lyna der jmp dik aida mgu lps..hehe.mana taknya..pg kedai..asyk nk duduk ajee.

    ReplyDelete
  5. aida : yep..lyna der jmp dik aida mgu lps..hehe.mana taknya..pg kedai..asyk nk duduk ajee.

    ReplyDelete

Back to Top