sakit gigi & gigi rosak?

semalam..
kul 8.00pg sy dah tercongok kat harmoni cafe
sejak mengandung nieh mmg perut cpt sgt lapar
klu sebelum2 nieh..pukul 10 baru bersarapan.
skang,asal lambat jek makan
mulala angin naik smp ke kepala + perut nie menyocok-nyocok
terasa mual nk muntah...
tak sangka tetiba tersempak gn dentist nurul..yg boleh dikatakan rapat & baik jgk dgn aku
dok bersembang2 dengan die
pasal kerisauan aku takut2 gigi nie mudah sakit @ cpt rosak
sb setau aku..owg pregnant nie..gigi selalu asyk sakit..
so..dr.nurul ada bilang sama aku..
gosok gigi mcm biasa..& jgn lupe amalkan minum susu
tang minum susu tu yg aku lemah sket..
semalam percubaan pertama minum susu anmum
berjaya menghabiskan separuh gelas aje
selepas 10minit..mcm biasala aku...dh termuntah balik..
aduh..seksa betul ya..
so malam nie,aku nak try minum anmum berperisa coklat plak
bukan ape..risau kalsium tak ckup
kang tak psl2 gg aku rongak d usia muda neh.
ehehe.
thanxs dr,nurul..sentiasa bg tips kat aku..
next week ..boleyla ek appoinment nk scalling gg aku neyh
;)

4 comments

  1. salam..

    akak..eja dah baca blog akak dari dulu lagi..dulu asyik story pasal tunang..taklama pastu cerita pasal kahwwin...tak habis hangat kahwin..tup..tup story terhangat..pregnant..lagi hebat..twins plak tu..memang rezeki sgt2 kan..

    cepatkan masa berlalu...mcm magic jer..neway...slm perkenalan..n congratulation ya!!!

    ReplyDelete
  2. hai lynna, anmum tu susu tuk baby, full with folate, kalau susu tuk gigi/kalsium tu, try minum anlene..rasa dia ok sikit dari anmum..mcm susu coklat dlm kotak tu..sy dulu mula2 nk minum anmum pun muntah2..tp lm2 ok..try kuatkan semnagat tuk khasiat bb ye..

    ReplyDelete

Back to Top