masak-masak

malam ni aku masak ape ye..
sebenarnya aku bukanlah dalam kategori orang yang terror bab masak,tetapi sb slalu kena tlg mama aku kt dapur..scr tak sengaja..aku suke tgk mama aku masak..aku tak sepandai mama aku
die bley masak ape sj jenis masakan.kueh mueh,kek,pastry..tapi aku tak ;(
masih dlm proses pembelajaran..seperti biasa aku nak share resipi2 yg aku sendri masak.heeeee
so..menu utk malam nie adalah daging bakar,kicap berlada,ikan goreng dan juga sayur pedas bayam &kulat.simple2 ajek.sb dh terang2 aku neyh jnis tak reti sgt nak masak.huuuuuuuhu!







sayur pedas bayam&kulat
- 1 ikat bayam merah

- kulat putih

- 1 labu besar bwg merah

- 3 bj bwg putih

- biji lada hitam

- garam

- gula

- 5cwn air

1. bwg merah,bwg putih dan biji lada hitam ditumbuk

2. masukkan 5 cwn air ke dalam periuk beserta dgn bahan yg telah ditumbuk

3. setelah air menggelegak, masukkan sayur.

4. tabur garam + gula secukup rasa..
angkat dan hidangkan


daging bakar

hanya perapkan daging bersama garam kunyit dan juga sos lada hitam..bakar seperti biasa menggunakan dapur arang mahupun pemanggang


1 comment

  1. simple tp best..
    kekadang muak jgk kalau asyik gulai aja. kan kan.

    ReplyDelete

Back to Top